Biljetter till EM

Biljetter till EM släpptes för några dagar sedan! Klicka HÄR för att komma till EM-sidan där det finns två olika länkar där man kan beställa biljetter. En hemsida är på finska och en är på engelska.

Jag har själv suttit i några dagar och försökt beställa biljetter på bästa sätt, för det är nämligen lite krångligt. Tänkte förklara lite här så ni som ska beställa förstår bättre!

Här under ser ni en karta över hallen. Den blåa mattan är dansmattan och en lila är cheermattan. De oranga områdena är kategori 1 och de beiga är kategori 2.
Även om ni väljer de beiga områdena ser ni bra, då läktaren är väldigt brant. Dock kan det ju vara roligare att se lite närmare. När jag var på finska SM var det i samma hall, och då satt jag på E2. Bilder från finska SM hittar ni i arkivet, om ni vill se hur det ser ut.

Nu skriver jag bara ut vuxenpriserna, men barn under 12 år är billigare.

Kategori 1 (orange)
En dag - 22,90
Båda dagar - 33,90

Kategori 2 (beige)
En dag - 17,90
Båda dagar - 25,90

Det enda krångliga är att det inte går att välja tvådagars-paketet på den engelska hemsidan, dessutom tillkommer det en kostnad på 30 euro för att de ska skicka biljetterna till en. På den finska hemsidan måste man ange en finsk adress när man beställer om man vill att de ska skicka hem biljetterna eller om man vill hämta ut biljetterna själv kan man bara göra det i Finland.
Jag har turen att ha finska släktingar som kan hjälpa mig, men jag antar att inte alla har det, hehe. Detta tycker jag är riktigt dåligt, att det blir så mycket dyrare för oss.


Tänk på att välja vilken sektion ni vill sitta i när ni bokar. Om man tar 'best available' kommer man framför dansmattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0