Skobeställning

Jag skrev förut ett inlägg om frakt, tull, moms och annat som rör beställningar från USA. Då skrev jag att jag skulle beställa skor till mina miniorer, vilket jag nu gjort. Här kommer lite information, som kan vara användbar om ni funderar på att beställa!



Beställning
Jag beställde 15 par Kaepa Starlyte från Cheer and Pom. Deras hemsida hittar ni HÄR. De har Kaepa, Nfinity, Nike och alla andra märken som har cheerleadingskor. Starlyte är Kaepas nya modell som är mer "tumblingskor" med mjukare sula än deras andra modeller.

Pris för skor
När man beställer över 10 par skor av vissa utvalda modeller på Cheer and Pom får man lagrabatt. På Kaepa Starlyte är det lagrabatt, så då blev priset per par $48. Utan lagrabatt skulle det kostat $53.
Totalt fick jag betala 7200 kr till Cheer and Pom för de 15 par skor jag beställde. Då ingick frakten till Sverige.

Tull och moms
2100 kr blev det i moms och tull. Den summan fick jag betala på Posten här i Sverige.

Pris totalt
Till slut blev det 620 kr/st. En helt överkomlig summa skulle jag vilja säga! Priset kan variera något då priset för frakt varierar. Jag tog in 650 kr från varje person, för att vara på den säkra sidan.

Leveranstid
12 dagar tog det från att jag gjorde beställningen till att skorna kom fram till Posten i Sverige. Snabbt och bra!



När jag provat skorna kommer jag skriva ett inlägg om olika skomodeller och jämföra dem.

Kommentarer
Postat av: idun

Jag har tänkt att köpa ett par från keapa,och vad skulle det kosta ungefär för mig tex med dom skorba ni har..allt som allt.undrar efter som jag ska beställa sjalv,skulle gärna vilja ha svar ¦

2010-12-15 @ 15:31:42
Postat av: Emma

Vet du vad själva frakten kostade för 15 par skor??



Betalade du med visa, banköverföring eller faktura??



Tittar på att beställa skor men dem jag brukar beställa ifrån har inte de skorna jag vill ha så funderar på cheer and pom. har dock ingen erfarenhet av dem, men de verkar hjälpsamma och reko.

2010-12-15 @ 15:42:08
URL: http://cheercoachonline.blogg.se/
Postat av: Ida

Idun: Jag har ingen aning, jag har inte beställt själv. Men jag tror inte det blir så mycket skillnad i pris.



Emma: Har inte exakta siffror, men ungefär 2000 kr. Och så 2100 kr för tull och moms.

Jag betalade med mitt VISA-kort. Cheer and Pom funkar jättebra! Bättre än de jag beställt ifrån tidigare. Hjälpsamma och snabb leverans!

2010-12-15 @ 20:55:47
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: idun

1.har du hört om det fungerar bra för toppar? jag menar,tex om sulan är för mjuk eller så?

2. när man kör gymnatsik,tror du att dom är lätta då?

2010-12-15 @ 22:02:37
Postat av: Ida

Idun: 1. Jag tror de fungerar bra! Vet att många baser gillar toppar som har Nfinity, och Kaepas sula är något hårdare. Så det borde inte vara något problem.



2. Ja, de är lätta. Sköna att hoppa i också.

2010-12-15 @ 22:39:18
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: idun

Vad bra! Tack så mycket för hjälpen!!

2010-12-16 @ 16:33:06
Postat av: ellinor

Vad är det för skillnad mellan Kaepa starlyte och Kaepa crossover ? :)



2011-01-20 @ 12:11:55
URL: http://eelliinoorhhaall.blogg.se/
Postat av: Ida

Ellinor: Vet inte exakta skillnaden, de ser lite olika ut bara :)

2011-01-20 @ 16:45:45
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: amanda

hej! vet du någon sida som man kan köpa cheer skor som går att skicka till sverige? :).

2011-02-07 @ 18:27:55
Postat av: Ida

Amanda: Nej. Det finns ingen.

2011-02-07 @ 21:03:46
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Lello

Om du hade varit en bas som gillar att hoppa och att köra gymnastik (och såklart bygga då). Skulle du valt de här skorna, eller vilka skulle du över huvud taget valt? :) Förutom Nifinity;)

2011-08-04 @ 01:11:50
Postat av: Ida

Hmm ja jag skulle valt de här. Men Nfinity är nog bättre ja.

2011-08-04 @ 17:58:57
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: kia

hej hur gör man för att skicka till sverige det stod att man var tvungen att skriva in state på cheerandpom

2015-02-24 @ 20:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0