Georgia Allstars

Georgia Allstars har länge varit känt för sin individualitet när det gäller program, musik, dräkter och kläder. Mycket av det har de att tacka ägaren, tränaren och koreografen Jamie Parrish för. Jag inspireras verkligen av honom! Även om det ibland inte träffar helt rätt (men oftast gör det) så försöker han tänka nytt!

Hittade några bilder på GA-tröjor. Hur bra?


Tryout t-shirt för 10-11. Lägg märke till att den gör det GA brukar göra i slutet av sina program (vet inte vad jag ska kalla det).

En till t-shirt inför den kommande säsongen. "Cheerleading is like fashion. One day you're in. The next, you're out." har de haft med i sin musik många år sedan, som de nu använder igen!


Här är deras kläder från föregående säsong. Inför Worlds hade de Worlds och en bock, eller om det var efter? Sen så en med "Pride of the South", som de alltid använder, eftersom Georgia ligger i södra USA. Ett av deras lag hade låten macho man i sin dans, så därför står det "Mucho Macho" på deras tröjor. Sist en tröja där det står "What part of forever did you not understand?".


Sist men inte minst Jamie Parrish himself med en tröja där det står "Pick on somebody your own size! Georgia All Star Semi-UNLimited Coed". Jag skulle tolka det som en pik till de som jämför deras semi-limited coed lag med unlimited lag som Top Gun och California Allstars.

Kommentarer
Postat av: malin

Hej!

Efter att ha sett din blogg på blogg.se startsidan så har jag kollat på din blogg varje dag.

Har några frågor:

Vart kan man titta på cheerleading i Sverige?

Ungefär hur många lag (kallas det så?) finns i Sverige?



Tack för en MYCKET intressant och unik blogg!

Keep it up!

/Malin

2010-07-28 @ 09:38:52
URL: http://teddyochfreddy.blogg.se/
Postat av: Nikitta

hej ida-maria! hade varit kul om du kunde göra ett inlägg om lite olika cheer sminkningar/frisyrer. Skulle behöva lite inspiration för det känns som det inte finns så väldigt många att välja emellan :)

2010-07-28 @ 17:40:12
Postat av: Felix

Hej där! Fin blogg du har!



Du kan vinna 700 gratis besökare till din blogg. Det är sista chansen idag!Läs mer om det i min blogg: http://idiotenstankar.se

2010-07-29 @ 16:00:58
URL: http://idiotenstankar.se
Postat av: Ida

Malin: Gud vad roligt!

Man kan titta på cheerleading när det är tävlingar under vårterminen. Om du fortsätter läsa här kommer du se information om de nån gång i vinter. Det anordnar fyra distriktsmästerskap, ett i norra Sverige, ett i mellersta, ett i Stockholm och ett i södra Sverige. Sen så är det även SM och RM några månader senare.



Jag har ingen aning hur många lag det finns faktiskt. Tror det finns runt 30 cheerleadingföreningar runt om i Sverige.



Tack söta du!



Nikitta: Det kan jag absolut göra! Dock kan jag säga att jag inte är någon höjdare på smink eller frisyrer själv, och vet inte så mycket, men jag ska försöka så gott jag kan haha.

2010-07-29 @ 16:31:50
URL: http://youbetterwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0