Sportsmannaanda

Något som jag inte hunnit tagit upp så mycket, men som jag tänkt länge på att jag borde är det här med sportsmannaanda. Det är något som är väldigt viktigt och som alla kan tänka på, särskilt under tävlingar.

Svenska Cheerleaderförbundet och IK (informationskommittén) har tagit fram ett tresidigt blad med en hel del frågor. Dessa frågor är det tänkt att varje förening ska jobba med. Två exempel på frågor som finns med är "hur vill jag att andra ska vara mot oss på tävlingen?" och "hur tänker jag göra om det inte går så bra på tävlingen som vi hoppades?".

De har också tagit fram två sidor med text om hur man uppträder sportsligt inom cheerleading.


En del av foldern med arbetsmaterialet.

I helgen är det dags för tävling, och det vore roligt med en tävling där alla uppträder sportsligt, visst?
Enkla saker som att tala väl om alla, applådera och heja på alla lag, önska andra lycka till och gratulera till andras framgångar gör STOR skillnad! Bemöt andra som du själv vill bli bemött!


Kommentarer
Postat av: anna

sen gäller det ju även att kunna leva upp till det man säger

2010-03-25 @ 18:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0