Frågor och svar - del II

Vad är ditt favoritmoment i cheer??
Stunta är det roligaste!

Går du på cheerleading? Om ja, vilket lag och vilken förening?
Ja, det gör jag. GF Uppsalaflickorna Spirits, tävlade med Tom Cats (senior fortsättning) i år.


Bild tagen av Lovisa Alving.

Varför är det så intressant med cheerleading?
Så himla svårt att sätta fingret på vad det är...
Det är inte bara en sport, det är en livsstil. Låter töntigt (okej kanske inte för er, men för många), men det är helt sant. Det finns inget som liknar det!

Vad är det som gör sporten så speciell?

Det finns många saker, men en sak är att den passar alla. I vissa sporter måste man vara två meter, i vissa är det en fördel att vara så kort som möjligt. I cheerleading behövs båda. Alla har sin egen plats i laget!

Är det inte svårt att göra egna rosetter och hur lärde du dig göra rosetter?
Det är både lättare och svårare än man tror. Det kräver en del övning och man får testa sig fram, men när man väl lärt sig så är det inte så svårt. Lite pilligt bara! Jag testade mig fram tills jag hittade ett sätt som kändes bra.

Vad är det snyggaste bygget tycker du?
Svårt, det finns ju så himla många... Man kan ju inte annat än älska Cheer Extremes 360 ball up till tick tock!

Vad har du för position?
Bakperson föredrar jag att vara, men bas funkar det med. Tävlade som båda i år.

Vilken förening tycker du är den bästa i Sverige? Du får inte välja usc ;)
Power Cheer & Dance kan väl klassas som den bästa, förmodligen flest meriter i alla fall.

Vem tycker du är den bästa toppen i Sverige?
Jag har ju inte byggt med alla toppar i hela Sverige, knappt en bråkdel ens, så det är ju gaanska svårt... Haha. Men Mikaela i Power Cheer kan langa en dubbelskruv, ingen annan som kan det för tillfället vad jag vet! Så Mikaela blir mitt val! ;)



Vad gillar du mest med cheerleading?
Samhörigheten. Väldigt många av mina vänner går eller har gått på cheerleading. Och efter 6 år som cheerleader har jag vänner över hela Sverige OCH i andra länder. Det hade jag inte innan!

Hur många år har du tävlat med cheerleading?
5 år.


2006, mitt första tävlingsår.

Vilket lag blev du mest imponerad av på DM/SM, alltså vilket lag tyckte du var speciellt duktiga, eller gjorde ngt coolt, eller bara helt enkelt fick en "wow" feeling ;)
Power Cheer Eagles renhet, Ida Knudsens gympa, Dynamite Dragons dans och Gothenburg Cheer One Bobcats tick tocks.

Hur länge har du gått på cheerleading?
6 år.

Hur många föreningar har du gått i?
En, jag har alltid gått i samma. Fast från början var min förening en egen förening, men efter ett tag gick vi över till GF Uppsalaflickorna.

Är det inte jobbigt att hålla på och bli typ tjatad på hela tiden om att uppdatera bloggen med bilder osv?
Haha jo, det är rätt jobbigt. Särskilt när alla tjatar samtidigt och jag har massa annat att göra, då kommer irritationen fram.

Vilket är ditt favoritlag i USA? Typ top gun eller cheer extreme eller nått annat :D
Top Gun och World Cup Shooting Stars.



Vilket är ditt favoritlag/förening förutom din egen? Eller asså vilken förening/lag tycker du är duktigast :)
Power Cheer & Dance beundrar jag!

Vad är ditt bästa cheerleading minne?
Får nog säga att det är prisutdelningen SM/RM 2009. Det kändes inte som det hade gått helt bra, så det var rätt låg stämning i laget. Jag var så trött att jag la mig ner. Lyssnade inte riktigt på vad speakern sa, men helt plötsligt ser jag hur alla i mitt lag hoppar upp och skriker, haha. Så det gick rätt så bra ändå! :)

Om du bodde i USA och fick i cheer där i vilken förening skulle du vilja gå i då?
Top Gun och i college Hawaii Pacific University.

Vilka lag är roligast att fota? Mixed? Partner stunt? Group stunt? All female?
Klass spelar inte så stor roll, bara laget har mycket energi så blir det kul.

Finns det någonstans här i Sverige man kan köpa cheertidningar?
Nej, man kan bara prenumerera från USA. Men i Finland kan man köpa i affär!

Hur gör du för att hålla dig så uppdaterad på vad som händer i cheervärlden?
Jag prenumerar på nyhetsbrev och håller koll på Facebook.

Har du någon rolig lek som man kan leka på cheerleadingen? Både till mr och sr. Chicken in the henhouse börjar bli lite uttjatad ;) Så någon lek som är kopplad till cheer!
Kull, för att rädda den som blir tagen måste man göra något cheer-relaterat, typ en dubbelkullerbytta.
Cheerleader says, där tränaren säger vad för armrörelse eller annat alla ska göra. För att det ska gillas måste tränaren säga "cheerleader says" innan, om den inte gör det så gills det inte och då åker de som gjorde det ändå ut.

Kommentarer
Postat av: alva

kan du skriva en sida som man kan beställa tidningar så att man kan prenumera?? :)

2010-09-05 @ 13:06:17
URL: http://cheeralva.blogg.se/
Postat av: power cheer juniors

mickis är inte bara bästa toppen, hon är bästa coachen också!! Melissa också

2010-09-05 @ 13:30:11
URL: http://jjustjuniors.blogg.se/
Postat av: Ida

Alva: http://youbetterwork.blogg.se/2010/january/draft-jan-9-2010.html#comment

2010-09-05 @ 13:50:39
URL: http://youbetterwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0