Frågor och svar - del III

Vad tycker du om de nya klasserna som kom i jr (alltså fortsättning) och sen hur de ändrade de gamla klasserna (nybörjare)?
Jag tycker det är super med fortsättningsklassen! Roligt att vi Sverige ligger i täten i både Norden och Europa med att utveckla cheerleading på bredden.

Vad tycker du om den individuella klassen? Tycker du miniorer borde få tävla i den?
Det är svårt det här med individuella klassen... Det är roligt att den finns, absolut, men jag tycker inte den ska finnas på SCFs mästerskap eftersom man inte kan gå vidare till EM eller VM i den. Om det fanns fler öppna tävlingar i Sverige skulle man kunna tävla i det där istället, men tyvärr finns det inte så många sådana än.
Jag tycker miniorer (och juniorer och seniorer) ska få tävla i den på öppna tävlingar, inget annat.

Om du måste bestämma: Top Gun Allstars Unlimited eller Cheer Extreme Sr Elite?
Top Gun Allstars Unlimited.



Hur länge har du hållit på med cheerleading?
6 år.

Hur bestämde du dig för att börja på det?
Min kompis mamma såg en annons i tidningen, sa till oss att gå och på den vägen var det :)

Skulle du vilja hålla på med det i framtiden?
Ja det vill jag. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, men på något sätt kommer jag säkert hålla på med det!

Vilken gymnasielinje går du på?
Jag går sam med inriktning ekonomi och profil idrott. Som idrott hade jag cheerleading, men det finns inte längre, så nu har jag atlet (typ gym).

Vilken förening anser DU vara bäst i världen?
University of Kentucky och Hawaii Pacific, med fokus på bäst! Jag tror Cheer Athletics har flest titlar av alla allstar-lag. De har en stabil grund, med inte bara ett bra lag utan många!



Gör du rosetter?
Yes!

Vad tycker du är roligast, fota på cheerleading eller hålla på med det??
Hålla på med det tror jag. Men jag älskar båda.

Hur länge har du gått på cheerleading?
6 år.

Vilken förening tycker du är bäst i hela världen?
University of Kentucky och Hawaii Pacific University.

När började du cheerleading?
Hösten 2004.

Vilket lag kommer du gå i år?
Det vet jag inte ännu, vi får se!

Favvolag från usa?
Top Gun och World Cup Shooting Stars.

Vad använder du för kamera när du fotar? Fotar du med manuellt läge?
Jag använder Nikon D60. Japp, bara manuellt läge!

Hur kommer det sig att du startade denna bloggen?
Jag ville få utlopp för min inre nörd :)

Om du skulle få en skada i foten som bara blev värre ju mer du tränade. Skulle du då inse att din tid som cheerleader är över eller skulle du fortsätta att träna och låtsas som ingenting även fast det gör ont som fan? Skulle du sluta? Eller skulle du göra det du älskar och träna cheerleading även om det riskerar att du får en allvarligare skada resten av livet?
Det beror ju helt på, och det är sjukt svårt att säga om man inte befinner sig i den situationen. Absolut inte låtsas som ingenting i alla fall.
Det första jag skulle göra är att kolla upp skadan och se om det går att göra något åt det, eller om det är något som kan få det att bli liiite bättre. Om inte så skulle jag mig ta en rejäl funderare. Vad jag skulle komma fram till vet jag inte. Man kan ju alltid vara tränare, domare, spotter eller på andra sätt involvera sig i cheerleading.

Vilka/vilket moment i cheerleading tycker du är svårast att utföra bäst?
Gymnastik, helt klart. Kräver mycket, mycket träning och en rejäl dos av vilja och mod.



Vad är dina mål i cheerleading framöver?
Vissa mål kan/vill jag inte avslöja här. Det finns många möjligheter, gäller bara att hålla sig öppna för de och välja rätt. Men en sak som gäller att UTÖVA cheerleading så vill jag lära mig volta ;)

Vilket land i världen tycker du är bäst? - Om inte väldigt, väldigt bra i cheerleading?
Sportens hemland, USA. Finns lag i Asien som är craaazy, om de skulle flytta över sin verksamhet till USA skulle det bli galet!

Vilket senior elit lag tror du kommer vinna guld på dm? :)
Vilket DM syftar du på? Det finns ju fyra! Dessutom vet man ju inte vilka som kommer tävla i senior avancerad än.

Har du någonsin intervjuat någon "känd" cheerleader, och ifall inte, planerar du på att göra det? (Det skulle vara kul att läsa :) )
Jag har intervjuat Chantelle från Skottland och Heidi från Finland, det går att läsa i kategorin "personer i fokus". Har fler intervjuer på g!

Vilket bygg tycker du är snyggast inom cheer?
Har inget favoritbygg. Älskar CEAs 360 ball up!



Vet du om det finns någon mer som cheer bloggar? :)
Jag skrev ganska nyligen ett inlägg om cheerbloggar, läs det HÄR.



Vinnarna kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0