Skor FAQ

Jag får flera gånger i veckan frågor om vilka skor jag rekommenderar, var man kan köpa det osv. Det här inlägget kan nog svara på de flesta av era frågor.
 
Vilka skomärke rekommenderar du?
Jag rekommenderar Nfinity, vilken position du än har.
 
Vilken modell ska man ta då?
Jag har Vengeance, vilket är den nyaste modellen. Jag har gillat de jättemycket och jag tycker om när toppar har den modellen också. Men de andra modellerna de har är såklart inte dåliga heller. När du beställer brukar det stå lite mer utförligt om de olika skomodellerna.
 
Vilken modell ger mest stöd?
De cheerskorna jag haft som ger mest stöd är Nike, jag tror modellen heter Stamina. Men Nfinity är mycket lättare och skönare! Det går ju alltid att ha något sorts inlägg i skorna osv.
 
Var beställer jag?
Nfinity säljs på massvis av amerikanska webbshoppar, det är bara att googla så kommer det upp flera olika. Den jag har beställt från heter Cheer and Pom. Jag beställde 15 par skor och det tog 12 dagar att få dem. De har alla möjliga märken och modeller. HÄR hittar ni deras hemsida.
 
Får man "blinga" sina skor?
Jag har ingen som helst aning om man får tävla med det, då får ni gå genom SCF och höra. Men att ha stenar på skor är ju exakt samma sak som att ha det på dräkt eller rosett, så jag ser inte något problem i det (men det betyder ju inte att det är ok). I USA får man i alla fall tävla med det!
 
 
Kan jag köpa cheerskor i butik i USA?
Jag har varit i USA flera gånger och jag har aldrig varit med om att det går att köpa cheerskor i vanliga butiker. Däremot kan man prata med sitt hotell och höra om det går att beställa dit, så blir det billigare än att beställa hemifrån.
 
Vilken storlek ska jag ta?
Här under ser ni en översättning från europeiska till amerikanska storlekar. Nfinity är SMÅ i storleken. Jag har en storlek större än vad jag har annars.
 
Youth
26 - 10
28 - 11
29 - 12
31 - 13

Adult
32 - 1
33.5 - 2
34.5 - 4
35 - 4.5
36 - 5.5
36.5 - 6
37.5 - 6.5
38 - 7
38.5 - 7.5
39 - 8
40 - 8.5
40.5 - 9
41 - 9.5
42 - 10
42.5 - 10.5
43 - 11
44.5 - 12
 
1. Evolution
2. Phoenix
3. Vengeance

Kommentarer
Postat av: My Jernkrok

Jag vill bara dela med mig av min erfarenhet av Cheer in style. Det tog ca ett halvår för oss att få våra skor. Vi avbeställde också ett par och har fortfarande inte fått igen pengarna för dessa trots att det var 1,5 år sedan nu. Så själva skorna (Nfinity) var jättebra men jag kan inte rekommendera att beställa därifrån.

2012-09-04 @ 10:58:45
Postat av: Elin

Vi har oxå provat att beställa från cheer in style, fick ett svar om att dom var påväg men har inte kommit ännu. detta är 6 månader sedan.

2012-09-04 @ 15:40:53
Postat av: Lina

Jag kan rekommendera Phoenix, jag har de på träningen hela tiden och det känns som man inte har några skor på, de liksom smälter in i foten. Mina baser (är topp) är också nöjda:)

2012-09-04 @ 21:12:57
Postat av: Carin

Vi har börjat att använda Varsity Spirit som vi beställer genom Elite Cheerleading i Tyskland. Kanonbra! Dessutom låg frakt när de ligger inom EU. Går oftast snabbt att få grejerna.

2012-09-04 @ 23:58:45
Postat av: Lennart

de skickar till danmark finland men INTE till Sverige vad jag förstår på deras sida

2015-09-11 @ 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0