Summering av 2010

2010 börjar närma sig sitt slut, så jag tänkte sammanfatta det litegrann! Varning för att det kan bli långt (känner jag innan jag ens skrivit inlägget, hehe). Kommer ni komma ihåg något speciellt från 2010?

Januari
Under årets första månad publicerades mina bilder i Inside European Cheerleading Magazine. Har tappat räkningen hur många nummer de varit med i nu, men fem tror jag att det är ;)



I början av månaden var jag och några från mitt lag med på Stockholm Winter Games. Vi visade upp litegrann och så fick barn komma och prova på cheerleading med oss.



Februari
I februari åkte jag till Helsingfors och kollade på finska SM. Det var otroligt roligt att få se ett annat lands tävling. Då får man ju se alla lag, istället för på EM bara de två bästa i varje klass. Finland har riktigt hög standard!
Fotade såklart massor på tävlingen också.











Samma månad sålde jag rosetter för första gången på en tävling. Under säsongen 09-10 sålde jag rosetter på tre tävlingar totalt - Twisters öppna tävling, DM Stockholm/Mellersta och SM. Utöver det sålde jag väldigt många rosetter genom bloggen/över mail.



I februari var jag i Stockholm på mediaträning, genom Svenska Cheerleaderförbundet. Tror inte jag sagt något om det på bloggen tidigare? Men det var mycket lärorikt! Jag, Melissa från Power, Nicole från Twisters, Stina från Cheer Future och en bunt andra tränare och förbundspersoner blev mediatränade och så pratade vi väldigt mycket om sportsmannaanda. Det var både nervöst och roligt! Vi blev bland annat "fejk"-intervjuade flera gånger framför en videokamera av Staffan Dopping.

Mars

I mars handlade i princip allting om DM. Jag var bara på DM Stockholm/Mellersta i Kistamässan. Första dagen sålde jag rosetter och fotade och andra dagen tävlade jag. Fick med mig ett silver hem från tävlingen!



April

När jag tittar igenom arkivet här i bloggen verkar det som att jag mest satt inne och redigerade bilder, haha. Var ju himla mycket bilder som skulle fixas där efter DM... Puh!

I mitten av månaden var jag och fotade på VM-genrepet i Stockholm. Tråkigt nog stoppade vulkanen Sveriges insats i VM, men Dragons och Twisters fick i alla fall tävla klubb-VM till slut.




Maj
I maj handlade det mest om SM SM SM eftersom min förening arrangerade tävlingen. Jag satt framför mattan och fotade båda dagar.



Marte, som också bloggar om cheerleading (fast i Norge), var och hälsade på mig under SM-helgen.



Juni
I juni var det RM där jag en dag fotade och en dag tävlade.



Juli
Jag var på tre genrep inför EM och sedan åkte jag såklart till EM i Helsingfors också.



September

I september var jag i Stockholm två dagar för nybörjarutbildningen.



Oktober
Jag var i London några dagar, och då passade jag på att besöka Storbritanniens bästa coedlag. Har massor med bilder jag inte lagt upp här, tänkte vänta med de tills de tävlat sin första tävling.



Var i Stockholm ännu en gång och ännu en gång då jag fotade på Dynamite Dragons koreograficamp. På campet hade de tre koreografer från Top Gun i USA.



November
Ett till koreograficamp, men den här gången mitt eget. Vi hade Demo här från USA. Han coachar i vanliga fall i Ultimate Athletics. Han anses vara en av USAs bästa cheerleades, så det var rätt coolt att ha honom här!



December
Under årets sista månad har jag fotat/medverkat på fem juluppvisningar - två gånger på min egen förenings, Twisters, Cheer Elites och sist Powers.



Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh va spännande med mediaträning. Kan du inte berätta mer om de i ett inlägg? :)

2010-12-31 @ 08:47:26
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dynamites* koreograficamp :)

2011-01-01 @ 20:24:56
Postat av: Ida

Anonym: Jag var bara på Dragons!

2011-01-01 @ 20:33:01
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Belinda

Hej :)

vad är din mejladress?

Om man vill beställa en rosett?

2011-01-02 @ 10:31:33
Postat av: Ida

Belinda: Min mailadress är [email protected]. Jag tar dock inte emot några individuella beställningar just nu.

2011-01-02 @ 14:22:24
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Belinda

Men kan du lägga in en video hur man gör en rosett då? :)

2011-01-02 @ 23:08:50
Postat av: Ida

Belinda: Nej, eftersom jag fortfarande tjänar pengar på det genom lagbeställningar så kommer jag inte göra det. Om du är på DM Stockholm så kan du köpa av mig :)

2011-01-03 @ 01:24:32
URL: http://youbetterwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0