Sverige vs USA

Jag har verkligen för mig att jag har skrivit ett inlägg om vad som är tillåtet i varje level (i USA)... Men jag kan inte hitta det. Det ska jag skriva om senare.

Det finns sex olika levels inom all-star cheerleading i USA. Det finns olika begränsningar för varje level, så som det finns i Sverige också där vi har det uppdelat i nybörjare, fortsättning och avancerad.
De flesta lag man ser från USA är level 5, alltså inte den allra högsta nivån. De flesta går i level 5 så länge de kan (till och med året de fyller 19), sen börjar många i college. Där gäller andra regler eftersom det inte är all-star. De som inte börjar i college, håller på med all-star paralellt eller är klara med sin utbildning börjar ofta i open-lag. De kan vara både level 5 och level 6.

I level 5, som är den mest kända nivån, är det tillåtet att göra samma saker som det är för avancerade juniorer här i Sverige. Inga trevåningspyramider och inga volt-tossar, men däremot dubbelspinna ner och kick-spinn (kick double) är tillåtet.


Dynamite Diamonds som tävlar i junior A (avancerad)


World Cup Starlites som tävlar i large junior level 5.


I level 6 och här i Sverige senior avancerad är det tillåtet att göra trevåningspyramider och volt-tossar. Samma regler för gymnastik gäller i både level 5 och level 6.


Power Cheer Eagles som tävlar i senior A (avancerad).


Gym Tyme som tävlar i all-girl level 6.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, vad snabb du var! Tackar iallafall(:

2010-02-23 @ 14:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0