ECC 2010 - Lördag

Group Stunt All Female Senior
Group stunt all female senior var en av de klasser med hårdast konkurrens, åtminstone på pappret. Två från Norge, två från Sverige och två från Finland + 6 group stunts från andra länder.
Vann gjorde Viqueens M, som var något av "underdogs", eftersom de inte tränat i flera år som många av de andra group stuntsen. M hade ett program fyllt av svåra stunts och baskets i ett högt tempo. Dessutom satte de sitt program riktigt bra, vilket det var flera som inte gjorde.

Silvret gick till SVERIGE och Fabest 5ive från Power Cheer & Dance. Jag tror ingen i Sverige är förvånad att de placerade sig så bra, med tanke på vad de visat i år och deras resultat på tidigare tävlingar. Fabest har tidigare tagit två brons på EM, så nu klättrade de alltså en placering upp till silvret, trots hårdare motstånd än någonsin.

Tredjeplatsen tog Exclusive från HAC hem. En group stunt från Finland som inte tränat tillsammans alls länge, bara i några månader. Kan även tilläggas att en av baserna var väldigt skadad och gick på kryckor dagen efter. Kanske var det värt kryckorna, men tanke på EM-bronset.

I alla klasser kommer jag nog inte nämna de som kom under pallen, men i denna klass fanns det ju så otroligt många bra, så då bara måste jag nämna resten. Fjärdeplatsen gick till Viqueens Shorties, förra årets EM-guldmedaljörer. De hade tyvärr några fall som gjorde att de hamnade utanför pallen.
På femte plats kom V5 från HAC, som likt Exclusive inte heller tränat särskilt länge.
Sjätteplatsen tog Dynamites D5, efter en miss i programmet. Otroligt tråkigt, då jag såg de klocka sitt program på deras genrep. Bara någon dag innan EM fick de dock korta ner sitt program med 20 sekunder, eftersom på EM får stunt-program bara vara 1:10, något som D5 missat.



Partner Stunt
Guld till Funky Team Gorillaz partner stunt-par. I denna klass var det mycket fall, men finnarna körde på cleant, vilket lönade sig! Jag fick höra att detta inte är deras bästa partner stuntare i laget Gorillaz, men som ni som var där såg var de riktigt grymma ändå!

Silver till tyska FTG Pfungstadt (roligt att de har samma förkortning som Funky Team Gorillaz). De hade riktigt grymma skills och hade bland annat rewind till heelstretch i programmet. Några missar gjorde att de inte nådde ända fram till guldet.

Tredje plats tog SK Flip Piran från Slovenien hem. Likt tyskarna är de riktigt duktiga, men lyckas inte köra programmet klockrent.

Precis utanför pallen hamnade partner stunt-paret från min förening, GF Uppsalaflickorna Spirits. Alltså fjärde plats för Anders och Carolina. Riktigt roligt, när det var så hårt motstånd! Tyvärr hade de en liten miss i början av sitt program och en i slutet.

Group Stunt Mixed Senior
Mixed-stunten var en rolig kategori, på så vis att varken vinnarna eller bronsmedaljörerna var "national champs" innan de åkte till EM. Nu visade de dock var skåpet ska stå och tog hem medalj! Roligt!

Guldet gick till Viqueens and Kings. Klockrent program med hög svårighet, så det var ingen snack om saken att de skulle ta hem guldet.

Silver till SK Flip Piran, group stunten alla pratade om på tävlingen. Vad säger ni om 720 upp till cupie, 720 igen och på det 360 till scorpion (tror jag det var)? Helt insane! Programmet var dock inte klockrent, så det blev inget guld för de.

Bronset gick otippat till GC Troops Mercenaries från Sverigeeee! Hade nog ingen tippat på innan, men det visar hur långt man kan komma med ett cleant program som ligger på ens rätta nivå. Grymt av er! Kan även tilläggas att de fick köra sitt program två gånger, första gången utan musik eftersom arrangörerna trodde att skivan var trasig, och sen med musik eftersom de hade fel. Bra gick det ändå!

Sjätte plats till Musketeers Funky Cheer, efter många missar. Tråkigt!



Cheer All Female Senior
En spännande klass med många bra lag. Tråkigt nog hade många lag missar i bygg i sina program. Vi i Sverige kan dock vara stolta över Eagles och Dragons som båda körde klockrent! Way to go!

Guldet gick inte oväntat till Viqueens Spirit från Norge. Grymma rakt igenom, som ni ser på filmen lite längre ner.

Silver till finnarna Golden Spirit Angels, som var på hemmaplan i Helsingfors. De hade några missar, vilket jag trodde skulle få ner de till en lägre placering, men det blev ändå ett silver för laget!

Brons till Sverige och Power Cheer Eagles. Klockrent program, som alla tävlingar igenom hela året. Lämnar inte cheer-Sverige besvikna, med tredje EM-bronset på fyra år.

Dynamite Dragons tog en femte plats, vilket många var förvånade över eftersom de satte sitt program, och många andra inte gjorde. På EM så brukar dock program som är lite mer åt college/ICU Worlds-hållet gå hem. Dragons kör på all-star, som nog blev deras fall nu på EM. De ska dock vara sjukt stolta över deras prestation!



Dance Senior
Back to back European Champions blev Sirens Sr. Dance Team från Norge! Jag brukar inte vara så insatt eller road av cheerdans kan jag erkänna, men de här gillar jag! Så himla bra!

Silvret gick till Finland och Dream Team Dancers.

Brons till Non Stop från Ryssland.

Julle Allstars kom på sjunde plats.



Cheer Mixed Senior
Även i denna lagklass var det favoriterna som gick hem med guldet. Funky Team Gorillaz från Finland imponerade stort med deras crazy stunts, t.ex. fyra trevåningar samtidigt.

Silver till Viqueens Force från Norge. Det tror jag de är otroligt nöjda över, eftersom en del bygg föll, likt silvermedaljörerna i all female-klassen.

Bronset tog HAC Xray från Finland. Även de körde inte perfekt, men med mycket energi, som gjorde de roliga att titta på!

På femteplatsen såg vi GF Uppsalaflickorna Spirits Black Hawks, som jag är imponerade över, även om jag går i samma förening. Stor skillnad från SM!
Musketeers Funky Cheer på sjunde plats. Mycket fall i byggen, som drog ner deras placering.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, jag lovar att vi tyckte det va exakt lika otippat som alla andra x)

vi väntar fortfarande på ett samtal att de gjort fel typ. haha



/Linnéa GC Troops

2010-07-14 @ 22:13:22
URL: http://thefatcheerleader.wordpress.com
Postat av: Linnéa

föressten, någon som har en film från programmet? vi missade fördröjningen efter eftersom vi fick sitta i sjukstugan med våra pojkar x)

2010-07-14 @ 22:15:45
URL: http://thefatcheerleader.wordpress.com
Postat av: ANNA

http://www.youtube.com/watch?v=gUs3IMOdBBU - här har du Black Hawks. Dock missade jag lite i början. Var inte på plats exakt i tid efter pausen, så det var lite surt.. but still!

2010-07-15 @ 11:06:35
URL: http://elmstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Linnéa: Haha nej men, så ska ni inte tänka! Jag har tyvärr ingen film eftersom jag fotar. Om det kommer upp på tuben lägger jag ut här!



ANNA: Åh, thanks! Lagt upp nu!

2010-07-15 @ 11:11:21
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Veronica Godin

Jag har film när ni kör med musik men vet inte hur man lägger upp på Youtube :). Men om du skriver din mailadress kan jag maila den till dig!

2010-07-15 @ 19:18:48
Postat av: Linnéa till Veronica

Åh ja tack! det får du gärna maila :D

[email protected]

Massa tack :D

2010-07-15 @ 19:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0