Morehead

MSU, Morehead State University, ligger även det i Kentucky. Många bra collegelag där! Haha. De är kanske inte så jättekända för alla i Sverige, men i USA räknas de som bland de bästa. De kör på rena program med svåra skills, som de två college jag nämnt tidigare.

MSU har ett all-girl lag och ett coed lag. Båda lagen har många meriter och "national titles" bakom sig. All-girl laget är något större, de består av ca 30 medlemmar medans coed laget har runt 20 st. Tidigare var Tony Nash huvudtränare, men efter ett känt bråk med skolan så sparkades han tidigare år. Jag vet tyvärr inte vem som tagit över hans roll.

Deras maskot är en örn, så därför kallas lagen för Eagles.




På MSU kan man bl.a. studera konst, musik, språk, geografi och rymdteknik. De har lite av varje alltså!


Kommentarer
Postat av: olivia

skattar du för dina rosetter? :)

2010-07-30 @ 21:05:33
URL: http://olivie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska du inte lägga ut bilder på resten av juniorlagen från RM? :(

2010-07-30 @ 22:57:14
Postat av: Ida

Olivia: Nej det gör jag inte, men i höst kommer jag troligtvis börja göra det, lite saker kommer ändras då :)



Anonym: Jo, jag har ju skrivit att jag ska lägga ut på alla. Varför tror du att jag inte ska det? :)

2010-07-31 @ 13:32:31
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: olivia

Okej, jag bara undra ;)

2010-07-31 @ 17:47:03
URL: http://olivie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0