Elite Cheerleading Championship i Tyskland

I helgen deltog Gothenburg Cheer One på Elite Cheerleading Championship i Tyskland. Bobcats tog hem en mycket hedrande första plats, av hela 29 lag! Förutom pokal, medaljer och äran så vann de "partial paid bid" till Worlds 2011, vilket är värt ca 3000 euro (30 000 kr). De vann även gratis deltagande till ett cheer camp i Tyskland.
Bobcats group stunt och deras individuella Matilda Hartzell tävlade även de. Stunten kom på andra plats och Matilda på tredje plats.
GCO's seniorlag Wildcats och deras miniorlag Jaguars tävlade också, men jag vet inte vilken plats de kom på. Någon som vet?

HÄR kan ni se live stream från tävlingen. Dock fungerar det inte för mig, konstigt nog.


Bobcats dag ett av två.

Jag har glömt att visa den här bilden ;)
Här är jag och Marte, som är aktiv och tränare i föreningen Charmers Allstars i Norge. Det är även hon som driver den "norska cheerbloggen", som jag nämnt tidigare.
Marte befann sig på Moviepark i helgen och såg hela tävlingen. Hon har skrivit ett långt och innehållsrikt inlägg som är väl värt att läsa. Klicka HÄR för att se det.


Kommentarer
Postat av: GCO:are

Wildcats kom på 10 plats och jags kom 4 :)

2010-05-24 @ 16:27:37
Postat av: Cheerleading Blogg

Wee :D

2010-05-25 @ 11:22:36
URL: http://www.cheerleading.blogg.no
Postat av: Anonym

Jags kom 4:a av 16 lag och Wildcats kom 10 av 26 lag

2010-05-25 @ 11:31:31
Postat av: Anonym

Jags kom på en vält förtjänt 4e plats medan Wildcats kom på en sådär nöjd 10 plats

2010-05-26 @ 18:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0