Intervju med Frida!

Här kommer en intervju med Frida. Hon går i laget Dynamite Dragons och har i två år även tävlat med group stunten D5. Hon har bland annat en silvermedalj från både EM och VM hängandes hemma, utöver många medaljer från DM, SM och RM.

Hur länge har du gått på cheerleading? Hur kom det sig att du började?
Jag har gått på cheerleading sen 2003 och är nu inne på mitt åttonde år, men har gått i Dragons i fyra (blir femte nu) år. Det hela började med att jag och någon kompis såg bring it on och så sökte vi upp om det fanns någon cheerleading nära oss.

Vad fick dig att välja just Dynamites?
Jag har alltid sett att Dynamites lag utvecklas på kort tid, vilket jag också vill kunna göra. Sen så vill jag satsa till 100% på den här sporten, vilket Dynamites verkligen gör.



Vilken position har du i bygg?
Jag är bakperson och trivs väldigt bra med det.

Favoritmoment inom cheerleading?
Jag totalälskar att stunta, det absolut roligaste som finns! Sen så tycker jag väldigt mycket om att dansa också.



Vilket lag coachar du och vilka lag har du tidigare coachat? Hur länge har du varit coach?
Tävlingsåret 2010 var mitt första år som tränare, då för Dynamite Devils som tävlade i junior fortsättning. I år är jag tränare för Dynamite Dolphins som tävlar i senior fortsättning (världens bästa tjejer!!!).



Vilket är ditt bästa minne från cheerleadingen?
Jag har miljoner bästa minnen från den här sporten. Men något jag aldrig kommer glömma är årets Worlds resa med Dragons. Tror nog inte någon missade att askmolnet drog över väldigt precis när vi skulle åka. Vårt flyg som skulle ta oss till Paris och sen vidare till Miami blev inställt, men vi krigade oss till Arlanda och där satt vi i ca 13 timmar när vi tillslut fick besked om att vårt flygbolag lyckats boka om oss till ett flyg lite senare på dagen. Det här fick mig att uppskatta resan hundra gånger mer, för vi hade turen att få komma iväg. Sen placerade vi oss 6:a av 10 lag, vilket vi är väldigt nöjda med för vi presterade inte vårt bästa. När vi var i Miami så träffade vi våra amerikanska koreografer från Top Gun och vi tränade även på deras gym, väldigt häftigt! En otrolig resa som jag aldrig glömmer. Och även årets EM-resa är bland de bästa minnena!



Hur mycket tid lägger du ner på cheerleading varje vecka?
Nästan all min lediga tid spenderar jag på Cheerleading. Är det inte Dragons så är det Dolphins. Men det är något jag absolut älskar och väljer att göra.

Favoritlag i USA och varför?
Jag har så många favoritlag. Men några lag som jag verkligen beundrar är Maryland Twisters F5, World Cup Shooting Stars och såklart Top Gun. Att ha fått sett dom live, framför allt på Worlds, det är något jag är lycklig över. När det gäller College så är University of Louisville och Maryland's all girl lag helt galet bra!

Vad ser du mest fram emot under tävlingssäsongen 2011?
Att gå ut på mattan med Dragons, det absolut bästa som finns. Sen så ser jag mycket fram emot att få vara en stolt tränare åt Dolphins.



Kommentarer
Postat av: Thilda

åh vilken rolig intervju :)

2010-11-03 @ 10:38:02
URL: http://thildzing.blogg.se/
Postat av: Nicole

Bästa friiiida:D

2010-11-03 @ 11:23:31
URL: http://nikkaan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är jätteroligt när du gör intervjuer! Kan du inte skriva lite om Linköping lightnings eller intervjua någon därifrån?:)

2010-11-03 @ 16:15:49
Postat av: ANNNAAA POP

omg, jag är ybw kändis IGEN!! ;D

2010-11-03 @ 17:17:49
Postat av: Julia

åhh, vad kul med intervjuer! Speciellt med svenska cheerleaders :) Kan du inte intervjua nån junior också? Det skulle vara kul :D

2010-11-03 @ 19:35:27
Postat av: Ida

Sofia: Kan jag absolut göra! Det kommer i framtiden någon gång :)



Anna Pop: Haha jaaa!!



Julia: Jo, det kommer många fler intervjuer!

2010-11-04 @ 14:37:46
URL: http://youbetterwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0