Intervju med Milla från Dragons

Hur länge har du gått på cheerleading? Hur kom det sig att du började?
Jag har gått på cheerleaning sen 2001. Min äldre syster gick i Dynamite Devils, det dåvarande seniorlaget och jag tyckte det dom gjorde (enkelspinnar och toe touch baskets) var såå häftigt. När Mia som också gick i Devils sen startade Daisies fick jag börja där

Vilken position har du i bygg? Har du alltid haft samma?

Jag är topp, och det har jag alltid varit!



Favoritmoment inom cheerleading?
Det pendlar mellan stunt och gymnastik. Det finns ju inget som känslan när man sätter ett stunt klockrent för första gången, men att sätta en voltlänga är inte fel det heller. Dessutom kan man styra så mycket mer själv över sin gymnastik. Äh, det som går bäst för tillfället helt enkelt!

Hur mycket tid lägger du ner på cheerleading varje vecka?
Oj, en hel del tror jag. 3 träningar i veckan med Dragons och 3 med Devils. Sen går det väl en hel del av resten av ens tid åt åt att tänka/titta/prata om cheerleading också



Vilket lag coachar du och vilka lag har du tidigare coachat? Hur länge har du varit coach?
Just nu tränar jag Devils, junior fortsättningslag. Innan har jag tränat Drizzles och Demons, junior tränings och nybörjare. Har varit tränare sen 2007.

Har du någon förebild inom cheer? Varför just den personen?
Är det kliché att säga Maddie? Hon var ju en av dom första man kunde börja följa på youtube och hon är ju galet duktig. Är det någon i hela världen som har missat hennes 360 ball up tictoc liksom!?

Vilket är ditt bästa minne från cheerleadingen?

Oj, jag har så himla många. Bäst av allt är nog ändå ögonblicket när vi fick reda på att vi skulle få komma med ett flyg till USA förra året efter 12 timmars väntan på arlanda. Det var magiskt! Andra fina minnen är EM-silvret med D5, tränaren Mias bröllop med hela laget där, och VM-resan till Bremen med D5. Glömmer aldrig heller första gången jag såg riktigt bra cheerleading i form Topgun och Brandon allstars på NCA 2004. Det var första gången jag såg amerikansk cheerleading och jag var i chock efteråt!



Vad ser du mest fram emot under tävlingssäsongen 2011?

Att stå på mattan med Dragons och få visa upp vårt program såklart. Ser också otroligt mycket fram emot att få vara stolt coach för Devils och sitta framför mattan när de tävlar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte intervjua några andra som inte går i dragons?

2010-11-14 @ 21:03:48
Postat av: Ida

Anonym: Det kommer fler från andra föreningar :) Intervjuat några från Dragons nu eftersom jag var med på deras camp!

2010-11-14 @ 21:56:00
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Ida Maria

Pick me, pick me!! :)

2010-11-14 @ 23:27:49
URL: http://idamarias.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha Ida, du vet redan att jag ska intervjua dig sen :D Vi pratade ju om det förut!

2010-11-14 @ 23:38:32
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Ida Maria

jaaa jag vet, men trodde du hadde glømt... :)

2010-11-15 @ 13:20:15
URL: http://idamarias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0