Intervju med Rebecca från Dragons!

Hur länge har du gått på cheerleading? Hur kom det sig att du började?
Jag har gått på cheerleading sedan 2002. Tidigare hade jag gått på gymnastik men slutade samtidigt som kompisarna gjorde det. Något år senare ville jag börja igen men gymnastiken var för elitsatsande och jag låg efter. Då hittade min väns mamma en annons om cheerleading i vår lokaltidning!

Har du tidigare gått i någon annan förening? Vad fick dig att välja just Dynamites?
Jag började i Stockholm Allstars, en förening som slogs ihop med Dynamites 2005. Då var vi fler från Allstars som gick över till Dynamites.



Vilken position har du i bygg? Har du alltid haft samma?
Jag är egentligen en gammal sidobas. Nu bygger jag som huvudbas och känner mig mycket bekvämare med det!

Favoritmoment inom cheerleading?
Om jag är tvungen att välja ett moment är det nog att stunta. Jag får mycket beröm som bas och när utvecklingen för D5 gick så snabbt redan på första året har jag också förstått att det är något jag är bra på!



Hur mycket tid lägger du ner på cheerleading varje vecka?
Oj... Som aktiv är det tre gånger i veckan, som tränare lika många. Sen pratar jag ju bara cheer hemma med familjen/ kompisar och så arbetar jag med det på min fritid. Så all min tid antar jag.

Vad tycker du är din styrka inom cheerleading? Och vad är ditt lags styrka?
Mitt favoritmoment är att stunta eftersom det är min starkaste sida. Min styrka är också att jag aldrig klarar av att ligga sist, men det kan samtidigt vara min svaghet också...
Dragons allra största styrka är att komma upp ur svackor. Genom åren har vi mött många motgångar och vi har lärt oss mycket om att kunna gå vidare efter sämre tävlingar bland annat. Idag tycker jag att jag kan märka detta på bara enstaka träningar. Om vi märker att ett moment gått sämre någon träning kan vi släppa det och fortsätta med något annat där vi tar igen. Man ska inte låta sig dras ner för att något moment går dåligt, för det kommer alltid att vara så. Det är ju det som är så bra men cheerleading, att man alltid har chans att ta igen i ett annat moment!



Vilket är ditt bästa minne från cheerleadingen?
Förlåt, men jag hatar den frågan! Jag kan helt ärligt inte välja ett minne. Om jag tänker noga kan jag komma på stunder som betytt mer än andra, och det är fatiskt inte när jag varit med om guld- eller silvermedaljer. Jag älskar att tävla och gå ut på mattan med Dragons. Större tävlingar utanför Sverige har heller inte varit helt fel. USA-resorna vi gjort har gett oss otroligt mycket inspiration och lärdom om cheerleading internationellt. Resan till Bremen med D5 var speciell eftersom det var bland det största vi kunde vara med om som group stunt. Resan till EM i Finland i somras var bland de bästa resorna jag gjort med Dragons. Vi har aldrig varit ett så grymt lag - och då tänker jag både på sammanhållningen och programmässigt!
I framtiden kommer nog hela min tid i Dynamites vara något som betyder väldigt mycket för mig. Jag har satsat många år som aktiv och tränare, det är en del av mig och kommer alltid att finnas där.



Vilket lag coachar du och vilka lag har du tidigare coachat? Hur länge har du varit coach?
Jag har varit coach till och från sedan jag började i Dynamites 2005. Första åren var jag hjälptränare. 2007 började jag som miniortränare och 2008 fick jag miniminiorer. Sedan 2009 har jag varit tränare för Dynamite Dolphins, senior fortsättning.

Vad ser du mest fram emot under tävlingssäsongen 2011?
Jag längtar efter att ännu ett år visa cheer-Sverige Dragons innovativa program à la Top Gun. Lika mycket längtar jag efter att få sitta på tränar-bänken framför Dolphins och se dem äga mattan som de aldrig gjort tidigare!


Kommentarer
Postat av: Louise

Woho! Go Rebbi! :D <3

2010-11-11 @ 21:50:11
Postat av: Nicole

REBBI:D

2010-11-11 @ 21:57:36
URL: http://nikkaan.blogg.se/
Postat av: Emma

REBBI !! :D :D <3<3<3<3<3

2010-11-11 @ 22:56:27
URL: http://emmzie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Om jag uppfattat det rätt så jobbar hon med cheer? Vad jobbar hon med då??

2010-11-12 @ 15:16:17
Postat av: Ida

Anonym: Jag tror hon menar allt som tillkommer som tränare utanför själva träningarna. Så jag fattade det iaf!

2010-11-12 @ 15:44:26
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ni har rätt, jag skev nog ganska svårtolkat:) Cheeren är inte mitt riktiga jobb.

2010-11-13 @ 19:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0