Intervju!

Jag har gjort en intervju med Edda som är ett år i USA på "high school year". Hon har en väldigt uppdaterad blogg som ni hittar HÄR.



Var i USA bor du och hur länge ska du vara där?
Jag bor i Ohio och kommer stanna här till i juni.

Hur känns det att bo i en annan familj? Trivs du?
I början kändes det lite konstigt, kände mig mer som en gäst. Men jag kom snabbt in i det och jag känner mig verkligen som en i familjen. Jag trivs hur bra som helst, och att hela familjen älskar cheerleading gör ju inte saken värre ;)

Vad heter ditt lag? Hur ofta tränar ni?
Mitt lag heter Ohio Valley Allstars och jag är med i senior 2 laget Iconz. Vi tränar 2 gånger i veckan + några söndagsträningar ibland. Sedan har jag även 2 gymnastikträningar i veckan.



Känner du att du har utvecklats mycket i cheerleading den tid du varit där?
Jag har utvecklats väldigt mycket. Mina hopp har utvecklats jättemycket och de börjar se riktigt bra ut. Även min gymnastik har utvecklats väldigt mycket. Vi har många bra tränare och jag får den hjälp jag behöver.

Vad är den största skillnaden mellan USA och Sverige? Både cheer och over all.
Hm.. Största skillnaden är nog inom cheer att man inte har någon ramsa i programmet, och stunt-lag verkar inte vara en så stor grej här borta. Nästan alla cheerleaders här började när de var ca 3-4 år gamla i Tiny's laget. Hela grejen med att ha ett stort lag och en hall med 3 fullstora golv är nytt för mig då jag kommer från en väldigt liten förening i Sverige (som inte ens finns kvar längre). USA är ändå rätt likt Sverige tycker jag, egentligen är det ju så annorlunda det kan bli. Men allting känns så naturligt och bra. Inga stora kulturchockar har jag varit med om i alla fall.



Vad har varit det bästa med att bo i USA hittills tycker du?
Det bästa är faktiskt att jag får bo här borta. Att få träna cheerleading och få tävla i ameikanska tävlingar är något som känns otroligt coolt och jag hade aldrig kunnat drömt att få göra något liknande. Även att få gå på high school ett år är en stor dröm som har gått i uppfyllelse för mig. Hela resan är något jag drömt om sedan jag var liten.


Kommentarer
Postat av: jennifer

kan du börja uppdatera?????

2010-10-25 @ 21:44:40
URL: http://jehlc.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har en till skillnad.. hah som jag glömde.. här i usa har man fler tävlingar varje år.. jag har till exempel 8 tävlingar medans jag är här :) haha och vad roligt att du ville intervjua mig

2010-10-26 @ 02:30:37
Postat av: Edda

det var jag på förra kommentaren. förlåt det försvann

2010-10-26 @ 02:30:55
URL: http://eddagoesamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0