Frågor och svar - del I

Vilka tävlingar tycker du själv är roligast?
Himla svår fråga, för alla tävlingar är ju grymt roliga! Men jag säger nog DM, för det är den tävlingen man går och längtar till under under hela hösten och vintern. Dessutom är det alltid spännande att se vad alla lag har att komma med!

Hur kom det sig att du började med cheerleading?
Min kompis mamma såg en annons i tidningen och tyckte att vi skulle gå dit och testa. På den vägen var det!

Hur kom det sig att du började fota och hur kom du på idén att skapa en blogg?
Jag har alltid varit lite småintresserad av att fota, så för ungefär fem år sedan önskade jag mig en digitalkamera i födelsedagspresent. Kände efter ett tag att jag behövde en systemkamera, så då köpte jag det också. Började fota mer och mer och bli mer intresserad :)
Jag är ungefär världens största cheernörd, så jag hade ganska länge funderat på att starta en blogg för att få utlopp för all min nördighet någonstans, haha. Kändes även som ett bra sätt att sprida mina bilder. Har haft en personlig blogg sedan många år tillbaka, så bloggandet var inget nytt.

Har du några tips för att lära sig hjula?
Jag har massor med tips! Ska nog ta och skriva ett inlägg om grundgymnastik, så då kommer du se alla tips. Men tänk på att ha raka armar och ben, våga sparka ifrån ordentligt och sätt i händerna så långt bort du kan. Övning ger färdighet, kämpa på!



Ska du tävla i år och isf vilket lag?
Det vet jag inte än, för vi har tryout nästa helg.

Vilken kamera fotar du med och vad använder du för objektiv?
Jag har en Nikon D60 och fyra objektiv, kitobjektivet (18-55 mm), 50 mm, 17-70 mm och 70-200 mm. Vilket objektiv jag använder beror på tillfället! Har använt alla olika objektiv till bilder här på bloggen.

Vad är det roligaste med att träna ett eget lag?
När man känner sig sådär extra stolt! Både på träningar när de lär sig något nytt och på tävlingar när man sitter vid sidan om mattan och nästan dör av nervositet.

Kommer du sälja rosetter på dom följande tävlingarna också?
Troligtvis, ja!

Går du på cheerleading eller har du gått på det? I sånna fall vilket lag?
Yes! Jag går i GF Uppsalaflickorna Spirits. Inget lag just nu eftersom vi har tryout om en vecka.

Vilket lag går du i?
GF Uppsalaflickorna Spirits, inget lag just i denna sekund!

Hur länge har du gått på cheerleading och när växte idén fram om att starta en cheerleadingblogg?
Jag har gått på cheerleading i nästan exakt 6 år. Jag vet inte riktigt när idén växte fram... Vintern 08-09 någon gång. Startade bloggen i april 2009.

Hejsan, hur är det denna dag?
Det är toppen, förutom att jag får hostattacker och nyser lite då och då. Är dock inte sjuk, så vet inte vad det beror på!

Hur länge har du gått på cheerleading?
6 år.

Vilken klass tävlar du i i år?
Om du menar 09-10 så tävlade jag i senior fortsättning. Men om man tänker i cheer-år (haha) så har ju det nya året precis börjat, så 10-11 vet jag inte än!

Vilket är ditt favoritlag i USA?
Jag har inget lag jag alltid håller på, jag har olika favoriter för varje år. Om jag ska säga LAG och inte gym, så är mina over all favoriter Top Gun unlimited och World Cup Shooting Stars.

Har du någon förebild eller favoritcheerleader inom svensk/utländsk cheerelading?
Jag beundrar Jamie Parrish (ägare för Georgia Allstars, koreograf) och Victor och Kristen Rosario (ägare för Top Gun, koreografer). Min favoritcheerleader är Maddie Gardner.



Vad har du för skostorlek?
I mina cheerskor har jag 38,5 ;) I vanliga fall 37-38.

Vilket är ditt favvo-lag i Sverige, och i USA?
Mitt eget lag, haha. Tom Cats alltså. I USA är mina favoriter Top Gun unlimited och World Cup Shooting Stars.

Om du fick välja vilket lag i världen som du skulle vara med i, vilket skulle du välja?
Åh jag vet inte... Top Gun unlimited kanske, kul och vara kändis liksom! (Många som frågar de om autografer, bilder osv.) Men unlimited finns ju inte kvar nu, så då säger jag väl World Cup Shooting Stars! Skulle inte banga på Senior Elite (Cheer Extreme) heller.

Hur kommer det sig att du skapade denna blogg?
Ville ha ett ställe att nörda av mig lite på!

Hur började du på den underbara sporten cheerleading?
Min kompis mamma såg en annons i tidningen, tvingade min kompis att gå och jag hängde på.

Hur gammal var du när du började på cheerleading?
Jag var 12 år.

Går du i Jrb, Jra, Srb, Sra?
Inget av de, jag går (gick) i senior fortsättning :)

Hur många medaljer har du?
Tio, jämnt och fint! Har medaljer från andra sporter också, men vet inte var de tagit vägen.


Jag i mitten med pokalen.

Hur många gånger har du tävlat?
11 gånger.

Har du några andra bloggar?
Ja, jag har min vanliga blogg http://idowlicious.blogg.se

Hur många tävlingar har du tittat på?
23 stycken, om jag räknat rätt. Då räknar jag med de jag tävlat också, eftersom vissa är under flera dagar.

Hur många av dom var INTE i Sverige?
Fyra! Två i Finland, en i Danmark och en i Norge.


Jag på SM i Finland.

Vilket amerikanskt lag tycker du mest om?
Top Gun och World Cup Shooting Stars. Älskar Georgia Allstars och Hawaii Pacific University också.

Hur länge har du gått i cheer, vilket byggposition har du och vad kör du i gymnastik?
Jag har gått på cheer i 6 år, jag är bakperson och bas och jag kör grundgympa. Övar på volterna ;)

Ska du söka till tom cats i år?
Japp.

Är Emma Esping den snyggaste cheerleadern du någonsin sett?
Ja, definitivt!


Kommentarer
Postat av: Lolo

vad ska man kunna för att komma in i spitfire?

Svar: Jag är inte tränare för Spitfires längre, men jag tror inte de har några krav. En bra rondat och kanske handvolt är alltid ett stort plus!
You Better Work

2012-08-03 @ 15:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0