Frågor & Svar

Vad har du för kamerainställningar när du tar foton på cheerleading? När jag tar bilder på cheerleading blir det alltid väldigt suddigt så jag undrar om du har några tips. :)
Prova att ställ in slutartid, det kommer göra jättemycket! Sen kan det vara bra att byta från det objektivet som följer med när du köper kameran, det är inte särskilt bra jämfört med vad för objektiv som finns i övrigt!

Har du något mål inom cheerleading?
Inget stort, långsiktigt mål sådär.

Vad kan du inom gymnastik? T ex flicksar, salto, osv.
Jag övar på flickis med pass.

Varför bytte du till eagles? :)
Varför inte? Haha nä men, ville ta chansen nu när jag har möjlighet att pendla. Det är ganska stor skillnad jämfört med fortsättning, såklart, och det är roligt att få utvecklas.

Bästa laget i världen (utom ditt eget)?
World Cup Shooting Stars och California Allstars Lady Bullets är mina favoriter! Finns jättemånga fler jag tycker om också.

Finaste dräkterna?
Maryland Twisters har alltid de finaste dräkterna.


Bilder från Maryland Twisters Facebook.

Vilket är det svåraste stuntet du har byggt?
Ticktock tror jag. Eller 360, det är svårt! Haha.

Har du toppat någon gång?
Bara i thigh stand och chest en gång, haha!

Vilket är ditt favoritlag i Sverige förutom ditt eget?
Såklart kommer jag heja mest på Powers lag på tävlingar och USCs lag kommer alltid ligga mig lite närmare än andra lag. Men det finns massor med lag jag gillar förutom dem! GCOs alla lag är alltid grymma, Dynamite Diamonds, Dynamite Dragons, Malmö Allstar Cheer Kings och så finns det massa fler!

Favoritlaget i södra, mellersta och norra distriktet? :)
Södra - Förra säsongen tyckte jag mycket om Malmö Kings, MFC Junior White och GCOs fortsättningslag.
Mellersta - Hela USC, hehe.
Norra - Cheer Futures junior avancerade lag har kommit otroligt långt tycker jag!



Vilka tycker du är Sveriges bästa: Huvudbaser? Sidobaser/stöd? Stunttoppar? Baskettoppar? Bakpersoner? Svara gärna fler än en. Tack!
Svåååraste frågan, haha jag vet ju inte ens vilka alla är i cheer-Sverige... Och även om jag vet är det ju svårt att veta hur bra olika individer är. Så det är ju kanske inte ett helt rättvist svar från min sida... Och lite ont om killar, haha. Ni är duktiga ni med, men har svårt att jämföra med tjejer ;)
Huvudbaser - Lisa Nelsson och Rebecca Yilma i Dragons är sjukt bra!
Sidobaser - Nilda Espinoza i Eagles och Elin Liiv i Black Hawks.
Stunttoppar - Carolina Nisser i Black Hawks, Mikaela Riutta och Johanna Larsson i Eagles och så blev jag väldigt imponerad av Anna Hillinge i MFC i år.
Baskettoppar - Ingen klår Mikaela... Matilda Hartzell langar ju dubbelskruv också!
Bakpersoner - Tror ingen tar Melissa Rostedt i Eagles, faktiskt.

Vad är det mest svåraste bygg du klarat av?
Olika sorters ticktocks, som både huvudbas, sidobas och bakperson haha.

Beskriv en bra träningsoutfit!
Shorts, sporttopp, linne, cheerskor och såklart rosett!

Vad kan du göra för volter? :)
Inga alls själv.

Hur känns det att börja i Eagles?

Helt otroligt. Och jättekul! Världens bästa grupp av människor och cheerleaders!

Jag har hört att du har bytt förening, varför gjorde du det? vilken nivå ska du köra på? och gick di i fortsättning förut? :)

Ja det stämmer att jag har bytt. Jag ville gå i Eagles, därför bytte jag! Ja, jag gick i fortsättning förut och nu går jag i avancerad.

Hur många rosetter har du totalt?
Försökte räkna, men alla är utspridda runt om i min lägenhet. 30-50 st. Dock har några av mina favoriter mysteriskt försvunnit :(



Varför har du bytt förening??
För att jag ville gå i Eagles. Det kändes som en chans jag borde ta när jag kunde.

Kommer du fortfarande bo kvar i Uppsala??
Ja, åtminstone under höstterminen. Det blir mycket pendlande, men det är värt det!

Vad ska du göra i år, och vad vill du jobba med när du blir "stor"??
Jag ska plugga medie- och kommunikationsvetenskap på Uppsala Universitet. Jag vet inte riktigt vad jag vill bli, men jag vill ha ett jobb där jag kan utvecklas och inte bara gör samma sak hela tiden :)

Vad fick dig att börja på cheerleading?
Min kompis mamma såg en annons i tidningen och tvingade min kompis att gå dit. Så tog hon med mig!

Vilka lag har du gått i?
Jag har gått/går i USC Stars (hette vi så?), USC Mustangs, USC Tom Cats och Power Cheer Eagles.




Om du fick välja ett lag i sverige du fick gå i vilket skulle de bli då?
Skulle inte välja något annat lag än Eagles.

Brukar du träna din dans hemma.
Ja absolut, massa!

Är du ordinarie eller reserv i eagles?
Jag är reserv, tillsammans med fem andra.

Vad är du för position nu i ditt nya lag?
Jag växlar mellan sidobas och bakperson.

Om du fick intervjua the cheerleader of your choice, vem skulle de vara då? Alltså vem är drömmen att träffa och vilka frågor skulle du ställa?
Suttit och tänkt jättelänge... Kanske någon gymägare, typ Victor & Kristen Rosario som äger Top Gun, Jamie Parrish som äger Georgia Allstars eller Courtney Smith-Pope som äger Cheer Extreme. Vad skulle jag fråga då... Haha jag kan inte komma på det bara sådär!

Hur tror du GCO dreamteam kommer vara iår?

Kan inte tänka mig att de kommer vara annat än bra!

Vilka tror du hade vunnit om fabest och mfc's mixer stunt skulle mötas?
Fabest.

Vem anser du är bästa tumbler,topp,bas och vem har bäst hopp i Sverige?:)
Tumbler - Ida Knudsen och Anna Gustafsson i Eagles. Up and coming är Jack Djeridi i Black Hawks!
Topp - Mikaela Riutta.
Bas - Bästa jag byggt med är Lisa Nelsson.
Hopp - Nicole von Olnhausen.

Vilket är ditt favorit lag i norrland?

Cheer Futures junior avancerad.

Hur många läsare har du?
Det varierar, 500-1000 unika per dag.

Vilket lag tycker du hade utvecklats mest? Cheer år 2011 :-)
Finns många lag som kommit otroligt långt. Jag tycker om att USC Black Hawks hade att alla killar i laget körde patner stunt, det är en väldigt bra utveckling av sporten!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tycker du om Dynamites? :D

2011-08-26 @ 22:43:14
Postat av: Anonym

Vad tycker du om de lag som kom i topp tre i alla klasser på RM? =)

Vore kul att veta vad du tyckte om alla lag som fick medalj :)

2011-08-27 @ 14:46:39
Postat av: N

Tack för svaren!

2011-08-27 @ 15:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0