Uppdatering från Worlds dag 1!

Dag ett var ganska lugn, med invigning, partner stunt, group stunt och pardans. Vi fick platser längst fram framför mattan, så jag tog en hel del bilder! Men de kommer sen när jag är hemma i Sverige.

Några i Eagles var förbi Cheer and Dance Expo som var på ett annat ställe i Disney-området. Där köpte vi tischor och träffade bland annat på Gabi Butler.

Såg Team USA Coed träna idag, ni är in for a treat kan jag säga... Holy wow, de är bättre än någonsin!




Partner Stunt


1. Team USA
2. Team Costa Rica
3. Team Chinese Taipei
4. Team Finland
5. Team Canada
6. Team Mexico
7. Team Sweden
8. Team China
9. Team Slovenia
10. Team Germany

Förra året var det 18 tävlande starter, i år var det 28 starter! Stor ökning och kvaliteten på programmen hade höjts rejält. Många var väldigt duktiga, men det handlade om att sätta sitt program. Team USA satte sitt felfritt och det var inget snack om saken att de skulle vinna efter att man hade sett alla. Costa Rica som kom på andra plats imponerade på alla i publiken, de utförde sitt program väldigt bra och hade en hel del svåra stunt. Chinese Taipei satte också sitt program så bra att det gjorde att de kom på tredje plats. Förra årets vinnare Mika och Mija för Finland kom tyvärr på en fjärde plats. Mitt i programmet bröt Mika näsan, vilket då såklart gjorde att allt inte gick riktigt lika bra som det skulle. Jag måste säga att deras program var dagens roligaste i den här klassen, till och med roligare än USA. VÄLDIGT synd att det blev som det blev!

Sverige representerades väldigt bra av Anders och Carolina som körde sitt program i princip felfritt. Förra året kom de på en elfteplats och i år avancerade de upp till sjundeplats, så det var otroligt bra! Topp fem nästa år kanske?



Group Stunt

1. Team USA
2. Team Norway
3. Team Mexico

Trots att jag i vanliga fall tycker group stunt är roligare att titta på än partner stunt tyckte jag inte det idag. Många lag har svåra saker blandat med lätta eller orena saker som gör att programmen förstörs. En hel del fall också. Dagens största applåd fick helt klart Norge och stunten Save från Viqueens. De var SÅ sjukt grymma! Jag trodde de lätt hade guldet, men USA tog hem även denna klass. Men ett domarbeslut är ett domarbeslut, så jag hoppas alla accepterar det nu och inte drar detta för långt (har sett att det diskuteras ganska vilt på Facebook). Tänk på att ni representerar erat land och ni bör visa sportsmanship.




Det finns filmer på alla från dagens tävling HÄR. Ni kan även se alla på ICU's hemsida HÄR, där det laddas upp ca 45 minuter efter att lagen har kört. Team Sweden kört 23-tiden någon gång imorgon, så är ni uppe runt 00:00 så får ni kolla in den hemsidan!

Kommentarer
Postat av: Maja

Tävlade inte fabest Five i år på worlds?

2012-04-27 @ 21:22:34
Postat av: Malin

Shit Anders och Carolina va ju hur grymma som helst!!

2012-04-27 @ 21:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0