CHEERSPORT & NCA

De två största cheerleadingtävlingarna i världen (ja, de här är större än Worlds) går av stapeln nu i februari... Här har ni mer information om dem två:

CHEERSPORT Nationals
När? 17-19 februari
Var? Atlanta, Georgia

Jag förstår inte ens hur de får ihop en sån här tävling... Startordningen är på hela 32 sidor!! Eftersom Atlanta ligger så bra till, med alla lag i Georgia och även nära Florida och östkusten, lockar det otroligt många lag. Bland annat ACE Allstars, Georgia Allstars, Cheer Extreme och Stingrays skickar alla sina lag. På CHEERSPORT kan även collegelag tävla, vilket University of Louisville alltid gör. Roligt att se dem tävla, vilket de inte gör särskilt ofta. Under helgen går tävlingen "So You Think You Can Tumble" av stapeln också.


Pics: Xtreme Shots Photography


NCA
När? 25-26 februari
Var? Dallas, Texas

Vissa anser att NCA är mer prestigefyllt än Worlds... Vissa kallar det Worlds part I... Jag vet inte om det inte är något topplag i level 5 som inte åker dit! Vi kommer få se the big battle i large senior, som jag ser fram emot mest. Jag tippar 1 Shooting Stars 2 Senior Elite 3 F5 4 Charlotte, vad tror ni?? Can't wait! Det pratas om "the NCA course", då det ofta visat sig att det lag som vunnit NCA inte vunnit Worlds... Har till exempel varit så i large senior varje år. Hoppas det bryts i år, för jag tror inte på sånt!

Andra battles jag ser fram emot är:

- Brandon Sr. Black vs Cali SMOED
- GymTyme Pink Ladies vs Cheer Athletics Fiercekatz
- Stingray Orange vs Cali Lady Bullets vs Green Bay Elite Lime
- Spirit of Texas vs GymTyme Platinum vs Twist & Shout Obsession vs Georgia Allstars
- Cali Coed vs ACE Warriors vs Top Gun vs Cheer Athletics Cheetahs vs Cheer Extreme Coed Elite


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror du meanar "NCA curse" eller? jaa jag vet inte xD



tack för en bra blogg ida-maria :)

2012-02-11 @ 14:09:23
Postat av: Nikki

Glöm inte att veckans blogg på min blogg, Vet vet.. Kanske det blir DU! :)

2012-02-11 @ 19:24:30
URL: http://nikkimauro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0