Tre cheerleaders - fem frågor

Har ställt samma fem frågor till tre olika cheerleaders som tävlar i helgen - Nicole von Olnhausen från Twisters, Anna Gustafsson från Power Cheer Eagles och Jack Djeridi från USC Black Hawks.



Favoritmoment i cheerleading?
Nicole - Mitt favoritmoment i cheerleading är volterna. Började träna gymnastik redan när jag var 2 år gammal, så jag har alltid älskat det. Just nu är skruvarna det roligaste att träna på på trampolinerna och airtracken. Vill kunna alla volter som Whitney Love kan!

Anna - Volter är mitt favoritmoment men jag gillar allting annat också. Jag tycker att  mycket av charmen med cheerleading att man får göra så många olika moment.

Jack - Tumbling är utan tvekan mitt favoritmoment! Bästa känslan då man klarar en länga eller liknande. Tycker även mycket om hopp och baskets!

Har du något mål för det här cheerleadingåret?
Nicole - Mina mål... Har ganska många haha, men mitt största mål är att få min rondat flickis skruv helt perfekt på hårt. Är lite av en perfektionist så att jag vill få volterna perfekta innan jag lär mig någonting nytt. Vill också lära mig stilla skruv. Och så vill jag köra skruv i basket. Mycket skruvande! Och sen ett mål jag haft många år är att få cheerleading ännu mer sedd som en sport och att lära så många som möjligt vad cheerleading verkligen är. Inte riktigt någonting jag kan lyckas med själv men hoppas vi, Sveriges cheerleaders, lyckas tillsammans.

Anna - Mitt mål är att prestera så bra som möjligt och att få en bra lagkänsla ute på mattan under tävling. Ett annat mål som blir svårt att uppnå helt är att utvecklas som mycket som möjligt i alla moment. 

Jack - Mitt mål med det här cheeråret är att vara nöjd med mig själv hur saker och ting än går. Ett bra tips är att kolla upp istället för ner då något går fel så att man inte lagrar sådant inom sig!



Vad motiveras du av?
Nicole - Generellt så motiveras jag alltid av publik, får mycket adrenalin på tävling. "Moves like Jagger" och "Coconut tree" motiverar mig också haha, mina favoritlåtar just nu Sen blir jag också motiverad av många olika människor. Rasmus från Uppsala och jag peppar varann för stilla skruv, vill få lika explosiva hopp som Ida i Eagles, och så blir jag motiverad när jag ser hur duktig Jack från Uppsala har blivit på att volta på lite filmer. Och sen min huvudtränare Katta såklart. Respekterar henne så mycket, vill alltid imponera henne!

Anna - Andra duktiga aktiva med mycket erfarenhet som peppar en att bli bättre.

Jack - Jag motiveras/inspireras mycket av Lady Gaga, hon är min favoritartist. Tycker om att hon gör saker så annorlunda. Inspirerar mig. Blir även väldigt taggad av att kolla på amerikanska lag/personer och lyssna på cheermusik!

Favoritdel i programmet?
Nicole - Hm, svårt. Jag gillar hopp, volter och dans mest i programmet men om jag ska säga min absoluta favoritdel i programmet så är det nog hoppen! Gillar den delen bäst för att det känns som att jag utvecklas varje gång jag hoppar.

Anna - Jättesvår fråga. Jag gillar alla delar i programmet men om jag ska välja någon del får jag nog säga voltsekvensen.

Jack - Baskets är så roligt, väldigt taggad för dubblarna!

Vilket annat lag ser du mest fram emot att se under helgen?
Nicole - Vill se Eagles! Många riktigt duktiga cheerleaders som är med i år. Men Black Hawks och Dynamites vill jag också se! Ser också jättemycket fram emot att se Twisters Minior A och Senior B-lag som jag knappt får se på träningar.

Anna - Det ska bli jättekul att se alla vi möter. Det är alltid lika spännande att se vad alla har att visa upp!

Jack - Jag ser fram emot att se Eagles! Kommer dock inte att få se dem live på lördag. Jag är övertygad om att de kommer att toppa allt och alla i år!



Kommentarer
Postat av: S

så kul att läsa! :D MER AV SÅNT HÄR!

2012-02-17 @ 23:59:46
Postat av: Anonym

Det där var himla roligt att läsa. Skulle kanske vara en rolig sak att ha innan varje DM Och SM? ;D

2012-02-18 @ 00:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0