Två cheerleaders, fem frågor!

Amanda Olsson från GC Troops Warriors och Josephine Kalmlund från Gothenburg Cheer One Wildcats har svarat på några frågor. Båda två tävlar på söndag i senior avancerad!



Favoritmoment i cheerleading?

Amanda
Just nu är mitt favoritmoment stunt eftersom att man kan göra så sjukt mycket olika stunts och man kan utvecklas så himla mycket! Om man tänker efter så är det så häftigt, man jobbar tillsammans och om inte alla vill lika mycket funkar det inte. Det är så mycket teamwork i stunts och det gillar jag! Jag älskar hopp med för att man måste kämpa så mycket och för att man verkligen ser att övning ger färdighet. Alla moment är typ favoritmoment!

Josephine
Mitt favoritmonent är bygg och gymnastik. Man får alltid en kick av båda sakerna när man sätter något nytt som man kämpat med länge!

Har du något mål för det här cheerleadingåret?

Amanda
Mitt cheerleadingmål för detta året är och var även förra året är att våga köra lika avancerad gymnastik igen. Jag har haft en mentalblock nästan hela året, men nu är den sakta med säkert påväg bort så det känns bra! Det har varit väldigt frustrerande att inte "kunna" köra när jag vet att jag kan egentligen, så det är skönt att jag snart vågar köra samma längor som innan igen!

Josephine
Mitt mål inför detta cheeråret är att sätta hela programmet på tävling. Man kan sätta det hundra gånger om på träning men att kunna sätta det när det väl gäller. Mitt mer personliga mål är att sätta all min gympa på tävling!

Vad motiveras du av?
Amanda
Saker som motiverar mig till att bli bättre är först och främst alla amerikanska lag, speciellt WCSS!! Vi ska ju åka till USA för att tävla och ha kul så det ser jag fram emot himla mycket och det får mig att kämpa extra mycket! Vår tränare Fia bäääst och gör mig alltid motiverad och peppad! Sedan skulle jag aldrig varit motiverad om det inte vore för mina fina lagkamrater som alltid peppar och hjälper till!

Josephine
Jag tycker alltid att man får extra kraft när man ser tränarna hoppa/skrika när man sätter olika saker i programet eller när man peppar varandra i programmet. Man får även alltid extra motivation när man sätter något nytt eller sätter något klockrent!



Favoritdel i programmet?
Amanda
Min favoritdel i programmet är slutdansen, den är sist och man kan göra sitt allt och bara veta att man har satt allt i hela programmet! Det är nog den bästa känslan, att veta att man satt allt och så är bara dansen kvar, det känns typ som att man kan visa genom dansen hur man tycker det har gått. Sätter man allt får man en sån himla kick och man kan bara work it genom hela dansen!! Sen tycker jag att vår dans är såå snygg också så den är jätterolig att dansa!

Josephine
Stunt!

Vilket annat lag ser du mest fram emot att se under helgen?
Amanda
GCOs senior avancerade, har hört att de är grymma i år så det ska bli kul att se!

Josephine

Såklart ser man fram emot lagen man själv ska möta och så tycker jag det ska bli kul att se Malmö Kings!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Haha åh söt Kalle

2012-03-23 @ 20:54:42
URL: http://nikkaan.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan inte du skriva lite om varje lag iför DM södra?:)

2012-03-23 @ 23:20:20
Postat av: Anna

Älskar dig Kalle!!!

2012-03-23 @ 23:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0