Sportaccord + ICU

Jag vet inte hur många av er som tagit del av dokumentet där ICU skriver under för att gå med i Sportaccord. Jag har sett att det postats lite här och var, men inte ens jag har orkat läsa det förrän nu. Det de försöker göra att cheerleading ska ses som en sport... ICU vill inte att cheerleading ska ligga under gymnastik, så som t.ex. akrobatik gör, så därför måste cheerleading skilja sig från gymnastiken. I cheerklasserna är det inte så mycket förändringar, men det som kom som en "chock" är att de tar bort stuntklasserna helt (för att det är för likt akrobatik). ICU Worlds 2014 är sista gången de är med.
 
Jag är inte säker att jag fattat allt rätt, det är ganska svårläst. Men ni kan ta en en titt själva - HÄR.

Kommentarer
Postat av: Anni

OFTA?!! ;( Det typ jag älskade mest.........

2012-10-05 @ 08:45:00
Postat av: Annssan

Jag är väl lite tardy for the party för jag har inte orkat läsa igenom detta tidigare, men om nu detta skulle gå igenom.. Kommer detta gälla All-Star också? För då är det ju bara säga "shoot me now".. :P

Svar: Nä, bara ICU.
You Better Work

2012-10-06 @ 23:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0